Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Ausländischer Schüler. --- Integration --- Integration. --- Schuljahr 5-7. --- Sozialkundeunterricht. --- Ausländischer Schüler --- Sozialkundeunterricht --- Schuljahr 5-7
Choose an application
Ausländer. --- Ausländischer Schüler. --- Aussprache. --- Deutsch. --- Deutschunterricht. --- Fremdsprache. --- Hörverstehen.
Choose an application
Ausländischer Schüler. --- Deutsch. --- Deutschunterricht. --- Grundwortschatz. --- Lied. --- Schuljahr 1-3.
Choose an application
81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Discriminatie. --- Intercultureel onderwijs. --- Sicherheit. --- Veiligheid. --- Niederlande.
Choose an application
De Nederlandse basisscholen worden bevolkt door kinderen uit verschillende etnische en sociaal-economische groepen. Hoe zijn de onderlinge sociale relaties tussen deze kinderen en welke invloed kunnen schoolse omstandigheden zoals aantal allochtone leerlingen en speciale programma's in het kader van intercultureel onderwijs hierop hebben? Hoe beoordelen leerkrachten het schoolgedrag van deze groepen leerlingen en in hoeverre hangen verschillen in beoordelingen samen met verschillen in schoolprestaties? Deze vragen worden in dit rapport beantwoord. Het blijkt dat risicogroepen in termen van prestaties ook risicogroepen vormen in sociaal-emotioneel opzicht, dat geldt met name voor Marokkaanse en Turkse leerlingen.
#SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:HIVA --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- 81.21 social inequality in education. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Etnische minderheden. --- Leerlingen. --- Sociale situatie. --- Soziale Situation. --- Niederlande.
Choose an application
In dit boek wordt een aantal praktische perspectieven geschetst voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van de Nederlandse taalvaardigheden van (nieuwe) buitenlandse kinderen in hun groep : zij-instromers.
Nederlands --- NT2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- allochtonen --- anderstaligen --- meertaligheid --- 475.2 --- Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- 81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Doorstroming. --- Etnische minderheden. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Niederländischunterricht. --- allochtonen. --- zij-instromers. --- Niederlande.
Choose an application
Onderzoeksverslag en literatuurstudie. De onderzoekers achten kwalitatieve desegregatie wenselijk, gezien de intellectuele en sociale gevolgen van segratie. De relatie wijkschool dient daarbij losgelaten.
#SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:316.334.1O214 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Onderwijsbeleid: plaatselijk --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Sociology of minorities --- School management --- Netherlands --- 81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Beleid. --- Etnische minderheden. --- Kind. --- Nationale Minderheit. --- Segregatie. --- Unterricht. --- Nederland. --- Niederlande.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|