Narrow your search

Library

UGent (7)

KU Leuven (3)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

Odisee (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (7)


Language

Dutch (4)

German (3)


Year
From To Submit

2014 (1)

2010 (1)

1999 (1)

1995 (1)

1993 (2)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Unsere Klasse hat viele Gesichter : Arbeitsmappe für den interkulturellen Unterricht im 5. - 7. Schuljahr ; Arbeitsblätter, Unterrichtsideen und Informationen
Author:
ISBN: 9783860721148 3860721143 Year: 1993 Publisher: Mülheim an der Ruhr : Verlag an der Ruhr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
44 Aussprachespiele A1-C2 : Deutsch als Fremdsprache
Authors: ---
ISBN: 3126751873 9783126751872 Year: 2014 Publisher: Stuttgart : Klett,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Spielerisch Deutsch lernen : Lieder und Reime
Authors: ---
ISBN: 9783190594702 3190594708 Year: 2010 Publisher: Ismaning : Hueber,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Etnische diversiteit en veiligheid op school : een onderzoek naar de problemen en het ondersteuningsaanbod op het gebied van veiligheid in relatie tot discriminatie en racisme
Authors: --- ---
ISBN: 906813616X 9789068136166 Year: 1999 Publisher: Amsterdam : Amsterdam : SCO-Kohnstamm Instituut, Faculteit FMG/POW van de Universiteit van Amsterdam ; Stichting Kohnstamm Fonds voor Onderwijsresearch [distr.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De sociale positie van allochtone kinderen op school
Authors: ---
ISBN: 9055540684 9789055540686 Year: 1995 Publisher: Nijmegen Katholieke universiteit Nijmegen. Instituut voor toegepaste sociale wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse basisscholen worden bevolkt door kinderen uit verschillende etnische en sociaal-economische groepen. Hoe zijn de onderlinge sociale relaties tussen deze kinderen en welke invloed kunnen schoolse omstandigheden zoals aantal allochtone leerlingen en speciale programma's in het kader van intercultureel onderwijs hierop hebben? Hoe beoordelen leerkrachten het schoolgedrag van deze groepen leerlingen en in hoeverre hangen verschillen in beoordelingen samen met verschillen in schoolprestaties? Deze vragen worden in dit rapport beantwoord. Het blijkt dat risicogroepen in termen van prestaties ook risicogroepen vormen in sociaal-emotioneel opzicht, dat geldt met name voor Marokkaanse en Turkse leerlingen.


Book
Zij-instromers in de meertalige klas : naar werkbare oplossingen
Authors: ---
ISBN: 902762299X 9789027622990 Year: 1993 Volume: 337 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een aantal praktische perspectieven geschetst voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van de Nederlandse taalvaardigheden van (nieuwe) buitenlandse kinderen in hun groep : zij-instromers.


Book
Etnische segregatie in het onderwijs : beleidsaspecten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9068133071 9789068133073 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Universiteit van Amsterdam. SCO-Kohnstamm instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoeksverslag en literatuurstudie. De onderzoekers achten kwalitatieve desegregatie wenselijk, gezien de intellectuele en sociale gevolgen van segratie. De relatie wijkschool dient daarbij losgelaten.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by